رفتن به محتوای اصلی
x

طرح هدا

طرح هدا

دبيرخانه طرح هدا:

دبیرخانه طرح در معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تشکیل می شود که دارای نقش محوری در حسن اجرای برنامه های مربوط به طرح است. مسئول دبیرخانه طرح از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه توسط معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه انتخاب می شود. هم چنین دو نفر از کارشناسان فرهنگی با انتخاب معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه به عنوان کارشناس دبیرخانه تعیین می شود.

آیین نامه دبیرخانه طرح هدا

شرح وظایف دبیرخانه طرح:

1- پیگیری و اجرای برنامه های مصوب کمیته حمایت و نظارت

2- فراخوان عمومی در دانشگاه برای ثبت نام همیاران

3- ثبت نام، مصاحبه و گزینش همیاران مناسب در هر رشته و گرایش تحصیلی با همکاری نهادهای مرتبط

4- برگزاری دوره های آموزشی و جلسات توجیهی اساتید راهنما جهت آشنایی با طرح با استفاده از صاحبنظران ذیربط 

5- پیشنهاد و اجرای جلسات توجیهی و دوره های آموزشی برای همیاران

6-تشکیل شورای رابطین دانشجویی طرح متشکل از یک نفر رابط همیاران برادر و یک نفر رابط همیاران خواهر برای هر دانشکده

7- برگزاری برنامه استقبال، افتتاحیه و اردوی یک یا چند روزه برای دانشجویان جدید الورود با کمک ستاد برگزاری مطابق با برنامه مصوب کمیته حمایت و نظارت

8-تامین و هماهنگی محتوای فرهنگی برنامه ها از طریق مجاری ذی ربط (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دفتر فرهنگ عمومی، مرکز مشاوره و ...)

9-برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی مثل جشن ها ، اعیاد و مسابقات و اردوهای دانشجویی در طول سال با همکاری سرپرستان فرهنگی- دانشجویی دانشکده ها

10-همکاری در فعالیت های مرتبط با ارزیابی از سیر اجرایی طرح در طول سال اول

تذکر: هر 7 تا 9 دانشجوی جدید با یک همیار و هر 3 تا 5 همیار با یک استاد مرتبط می شوند. همیاران کار خود را با بودن در کنار دانشجویان ورودی جدید به هنگام ثبت نام آغاز می کنند و با ایجاد، حفظ و تعمیق رابطه با آنها و هم چنین مرتبط کردن آنها با اساتید راهنما نقش خود را در پیشگیری از آسیب های احتمالی و کمک به پیشرفت سریع تر این عزیزان ایفا می کنند. برای صمیمانه تر شدن ارتباطات، اردویی یک یا چند روزه پس از ثبت نام و قبل از شروع ترم با حضور اساتید راهنما، همیاران و دانشجویان ورودی جدید برگزار می شود.

 

 

 

مشاوران پشتیبان: 

از میان مشاوران ذی صلاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی چهار نفر جهت پشتیبانی از دانشجویان و همیاران متناظر آنها در چهار گروه دختران خوابگاهی، پسران خوابگاهی، دختران غیر خوابگاهی و پسران غیرخوابگاهی از سوی مسئولین مرکز مشاورده و خدمات روانشناختی تعیین می شوند.

- وظایف مشاوران پشتیبان

1- حمایت محتوایی از همیاران مرتبط با گروه خود در حوزه سلامت و بهداشت روان

2-ارائه مشاوره به دانشجویان مرتبط با گروه خود که از سوی اساتید راهنما با همیاران مرتبط به وی ارجاع شده اند

3-برگزاری جلسات اجتماع محور با محوریت آسیب های اجتماعی

4-حضور در جلسات تبادل نظر جهت بررسی مشکلات و روند اجرایی طرح

 

1) برای ثبت نام و پذیرش اینترنتی لازم است سند مالکیت سیم کارت به نام دانشجو باشد؟

بله، برای مقاطع ارشد و دکتری در قسمت استعلام مدارک از وزرات علوم حتما شماره همراه خود دانشجو را نیاز هست ولی برای مقطع کارشناسی سیستم استعلام وزارت علوم ایرادی نمی گیرد.   (منبع: iut-news)

2) در ثبت نام پذیرش اینترنتی آیا در سامانه گلستان تکمیل هر مرحله از فرم ها الزامی است؟

بله، حتما باید فرم تکمیل و تأیید شود.    (منبع: iut-news)

3) در صورت عدم دریافت اصل مدرک از دانشگاه مقطع قبلی چقدر زمان در خصوص ارسال مدرک به دانشگاه داریم؟

درخصوص ارسال اصل مدرک از دانشگاه مقطع قبلی تا قبل از ثبت نام مقدماتی نیمسال دوم فرصت هست.     (منبع: iut-news)

4) من مشغول انجام مراحل معافیت (پزشکی یا...) هستم. برای معافیت تحصیلی هم به طور موازی اقدام کنم؟

بله مشکلی متوجه معافیت پزشکی یا... نخواهد بود.    (منبع: iutclub)

5) دانشجویان مشمول جهت انجام امور معافیت تحصیلی چقدر زمان دارند؟

دانشجویان مشمول نظام وظیفه (سربازی) تا یک ماه پس از انتخاب واحد فرصت دارند که نسبت به انجام مراحل معافیت تحصیلی اقدام کنند.    (منبع: iut-news)

6) استعلام مدرک تحصیلی چیست؟

شما در یکی از مراحل پذیرش اینترنتی (ردیف چهارم) با گزینه ای به نام استعلام سوابق تحصیلی دانشجو مواجه می شوید.با ورود به این لینک و ورود به صفحه استعلام وزارت خانه با وارد کردن اطلاعات شخصی یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد که آن را در قسمت مربوطه وارد می کنید.  (منبع: iutclub)

7) من در استعلام با خطای "عدم تطابق اطلاعات با اطلاعات ثبت احوال مواجه هستم. چه کاری انجام دهم؟

الف- با یک مرورگر دیگر فرآیند را انجام دهید.

ب- شماره موبایلی که در سامانه وارد می کنید باید به نام خودتان باشد. ( این الزام برای نودانشجویان کارشناسی وجود ندارد.)

ج- در صورت انجام دو مورد فوق و دریافت خطا، تصویر کامل صفحه استعلام را به همراه خطای مربوط، تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر کارت ملی (یا رسید آن) به آدرس pdo@of.iut.ac.ir ارسال فرمائید.    ( منبع: iutclub)

8) اصل مدرک کارشناسی در اختیارم نیست. چه کاری انجام دهم؟

فرم معدل یا اتمام معافیت تحصیلی نیز برای اسکن مدارک کفایت می کند.    (منبع: iutclub)

9) درخواست کارت ملی داده ام اما هنوز کارت ملی من صادر نشده است. به چه مدرکی جهت اسکن نیاز هست؟

رسیدی که بعد از درخواست کارت ملی دریافت نموده اید اسکن نمائید.    (منبع: iutclub)

10) من پذیرش اینترنتی را به صورت کامل انجام داده ام اما هنوز پیامک تأیید پذیرش برای من ارسال نشده است. مشکل چیست؟

مشکلی در پذیرش شما وجود ندارد منتظر دریافت پیامک تأیید باشید.    (منبع: iutclub)

11) امکان دریافت اصل مدرک مقطع قبلی جهت ارسال پستی به دلیل تعطیلی دانشگاه برای من میسر نمی باشد. چکاری باید انجام دهم؟

اصل مدرک معافیت تحصیلی یا فرم معدل یا ریز نمرات را به همراه سایر مدارک ارسال فرمائید. در هفته آینده مدرک را از دانشگاه مبدأ (به صورت پستی یا حضوری) دریافت کرده و ارسال نمائید.     (منبع: iutclub)

12) دانشگاه مبدأ اصل مدرک را برای من ارسال نمیکند و صرفا آن را برای دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال می کند. باید چه اقدامی انجام دهم؟

اصل مدرک معافیت تحصیلی یا فرم معدل یا ریز نمرات به همراه سایر مدارک را ارسال کنید. دانشگاه صنعتی اصفهان (در صورت انجام کلیه مراحل تسویه حساب و فارغ التحصیلی از دانشگاه مبدأ توسط شما) پیگیری لازم را جهت دریافت مدارک شما از دانشگاه مبدأ خواهد نمود.     (منبع: iutclub)

13) انتخاب واحد به چه صورتی می باشد؟

برای دانشجویان کارشناسی، دانشگاه واحد های لازم را ثبت نموده است اما دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید شخصا اقدام به انتخاب واحد نمایند.    (منبع:iutclub)

14) من در مرحله پذیرش فراموش کرده ام فرم های تعهد یا فرم مشخصات را دریافت کنم و اکنون دیگر دسترسی ندارم. چه اقدامی باید انجام دهم؟

ایمیل حاوی اسم و فامیل و کدملی به همرذاه تصویر واضح از صفحه اول شناسنامه خود به همراه فرم های درخواستی به آدر س زیر ارسال فرمائید تا فرم ها جهت تکمیل برای شما ایمیل شود.pdo@of.iut.ac.ir      (منبع:iutclub)

15) گزارش های گلستان چیست؟

سیستم گلستان جهت سه.لت دسترسی به برخی از قسمت ها شماره گزارش خاصی را اختصاص داده است. به این معنی که شما با داشتن شماره گزارش  مربوط و وارد کردن آن در کادر پایین صفحه اول گلستان و کلیک بر روی علامت تیک سمت چپ آن، می توانید به قسمت مورد نظر وارد شوید. در مرحله بعد تغییری در مقادیر جدول پارامترهای خاص ایجاد نکنید و روی گزینه مشاهده گزارش کلیک نمائید. در صورتی که قصد چاپ صفحه مورد نظر را دارید با لیک بر وری گزینه آماده سازی جهت چاپ، قابل چاپ صفحه مربوط برای شما باز می شود.     (منبع: iutclub)                                  

16) دانشجویانی که هنوز دفاع نکرده اند وضعیتشان به چه صورت است؟

اگر تاریخ دفاعشان تا 99/07/30 ثبت شود می توانند ثبت نام کنند در غیر اینصورت ثبت نامشان لغو می شود.

17) تعیین استاد راهنما چگونه انجام می شود؟

با کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده تماس گرفته شود.

18) چگونه مدارک خود را ارسال کنیم؟

ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام می شود؟ ارسال مدارک غیر حضوری انجام می شود. طبق اطلاعیه پذیرش ویژه پذیرفته شدگان آزمون دکتری 99 در صفحه اول سیستم جامع دانشگاهی گلستان مدارک خود را از طریق پست ارسال کنید.

19) با توجه به شرایط فعلی اسکان در خوابگاه امکان پذیر است؟

خیر.

20) کلاس ها از چه زمانی شروع می شود؟

کلاس ها از 99/08/17 شروع می شود.

21) آیا می توان گواهی موقت را به جای اصل مدرک ارسال کنیم؟

بله مشکلی نیست.

22) کسانی که مدرک کارشناسی ندارند و یا نمی توانند از دانشگاه مبدأ دریافت کنند، چه اقداماتی را انجام دهند؟

گواهی اشتغال به تحصیل با شماره کلاسه نظام وظیفه را از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت کرده و به دانشگاه مبدأ ببرد و مدرک کارشناسی خود را دریافت کند.

23) چگونه کارنامه سلامت خود را تکمیل کنیم؟

طبق اطلاعیه پذیرش ویژه پذیرفته شدگان آزمون دکتری 99 مراحل را تکمیل کنید.

24) نام کاربری و رمز عبور سیستم گلستان چیست؟

اطلاعیه راهنمای پذیرش اینترنتی در صفحه اول سیستم جامع دانشگاهی گلستان مطالعه شود.

25) ثبت نام از چه تاریخی شروع می شود و تا چه تاریخی مهلت دارد؟

اطلاعیه پذیرش ویژه پذیرفته شدگان آزمون دکتری 99 در صفحه اول سیستم جامع دانشگاهی گلستان مطالعه شود. در صورت تمدید تا روز جمعه مورخ 99/08/16 می توانید نسبت به ثبت نام اقدام کنید از این رو عواقب احتمالی در خصوص انتخاب واحد و... به عهده خود دانشجو می باشد.

26) کسانی که شهریور یا مهرماه دفاع کردند می توانند ثبت نام کنند؟

اگر تاریخ دفاعشان تا 99/07/30 ثبت شود می توانند ثبت نام کنند در غیر اینصورت ثبت نامشان لغو می شود.

27) چگونه نسبت به پرداخت شهریه هزینه های نوبت دوم اقدام کنیم؟

طبق اطلاعیه شهریه و اطلاعیه پذیرش ویژه پذیرفته شدگان آزمون دکتری 99 در صفحه اول سیستم جامع دانشگاهی گلستان اقدام کنید.

28) توضیحات مورد نیاز درباره معافیت تحصیلی را از کجا مطالعه کنیم؟

آیین نامه دکتری در سایت nst.iut.ac.ir مطالعه شود.

29) چرا کارت ملی مان بارگذاری نمی شود؟

حجم و فرمت فایل را چک کنید.

30) چه مدت بعد از ثبت نام پیامک تأیید برایمان ارسال می شود؟

حداکثر تا 24 ساعت آینده ارسال می گردد.

31) آیا به دانشجویان متأهل خوابگاه تعلق می گیرد؟

با اداره سراها به شماره 03133912413 تماس بگیرید.

32) توضیحات مورد نیاز درباره مرخصی تحصیلی را از کجا مطالعه کنیم؟

آیین نامه دکتری در سایت  nst.iut.ac.ir مطالعه شود.

33) اگر تاریخ تولدمان در سایت سازمان سنجش یا سامانه جامع دانشگاهی گلستان اشتباه وارد شده باشد چه اقداماتی را انجام دهیم؟

با اداره آموزش کل تماس گرفته شود.

34) در صورت مواجهه با مشکل برای ورود به گلستان چه اقدامی انجام دهیم؟

ابتدا اطلاعیه راهنمای پذیرش اینترنتی در صفحه اول سیستم جامع دانشگاهی گلستان مطالعه شود. در صورت عدم رفع مشکل با اداره کل آموزش تماس بگیرید.

35) در صورت مغایرت مشخصات سهمیه ایثارگری (ثبت سهمیه ایثارگری به جای سهمیه آزاد) چه اقداماتی را انجام دهیم؟

از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری کنید زیرا اطلاعات از سازمان سنجش برای دانشگاه ارسال می شود.

سوال

پاسخ

اطلاعات تماس

آدرس : طرح هدا

-----------------------

شماره تماس مستقيم  دفتر معاونت : 5-33912454-031

-----------------------

نمابر : 33912456-031

-----------------------

تلفنخانه : 33912210-031

-----------------------

تحت نظارت وف ایرانی